Sarah is in de overgang. Met gerichte sport, gezonde voeding én humor gaat zij haar overgangsklachten te lijf.

Krachttraining

< Instelling    Menopauze >

A-Z SpierenVrouwen verliezen vanaf hun 40e 1% spiermassa per jaar. Met sporten, en dan vooral met krachttraining, kun je verloren spieren weer opbouwen.

Zelfs op hoge leeftijd (denk 70+) kan verloren spiermassa nog worden teruggewonnen.

Strak lijf

Bij een goede krachttraining worden de grote spiergroepen aangepakt van je hele lijf. Je wordt beloond met een strakker lijf van en je omdat spierweefsel meer calorieën verbrandt dan vetweefsel, kun je jezelf ongestraft af en toe wat lekkers permitteren. Bovendien maak je je botten er sterker mee, waarmee je osteoporose – botafbraak – tegengaat.

20 minuten

Daarvoor hoef je overigens echt geen uren in de sportschool door te brengen. Met een intensieve training per week boek je in drie maanden al resultaat. Sommige sportscholen bieden een programma aan van twintig minuten trainen per week, op zeer intensief niveau, en boeken daarmee goede resultaten. Resultaat dat je het eerst merkt en ziet aan de strakkere contouren van je lijf en kleding ruimer gaat zitten. Je valt waarschijnlijk in het begin niet af, omdat je spieren opbouwt en spierweefsel is zwaarder dan vetweefsel. Je kunt in kilo’s zelfs zwaarder worden. Maar spieren nemen veel minder ruimte in beslag, waardoor je slanker wordt.

Zie ook: Afvallen, Calorieën, Spieren, Sport

Print Friendly
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterEmail this to someone
De overgang??? Neeee!

There is no content to display.

There is no content to display.

FacebookFan?
Volg Sarah!